هدف گذاری مالی

سوالات کلیدی زمان هدف­گذاری مالی!

برای پیدا کردن اهداف مالی باید چه سوال­هایی از خود بپرسیم؟

اگر تا به حال هدف­گذاری مالی نداشته­اید یا روش انجام آن را نمی­دانید، همین الان قلم و کاغذ آماده کنید تا لیستی از سوال­های که باید پاسخ دهیم را روی کاغذ آوریم.

در حال حاضر چه سبک از زندگی را خواستار هستید یا نیاز دارید؟ این سبک چقدر به شما امکان پس­انداز می­دهد؟

شناخت داشتن از سبک زندگی Life Style ای که برای ما خوشایند و برطرف­کننده نیاز ما می­باشد، می­تواند در برنامه­ریزی مالی بسیار کمک­کننده باشد. زمانی­که بدانیم چه می­خواهیم دقیق­تر می­توانیم برای رسیدن به خواسته­مان هدف­گذاری کنیم.

در آینده چه سبک از زندگی را می­خواهید یا نیاز دارید؟ چقدر باید خرج کنید؟

بیشتر افراد به دنبال رسیدن به سبک زندگی دلخواه در آینده هستند و برای آن پس­انداز انجام داده و کار می­کنند. نوشتن و دانستن اینکه در آینده چه می­خواهید به افراد دید روشنی از آینده می­دهد و با برنامه­ریزی مشخص­تری می­توانند در جهت آن حرکت کنند. پس در قدم بعدی دانستن دقیق نیازهای آینده اهمیت بالایی دارد. از نوشتن خواسته­ها و سبک زندگی دلخواه خود هراس نداشته باشید! آن خانه­ای که نیاز شما را برطرف می­کند یا حساب بانکی­ای که برایتان راضی­کننده است را یادداشت کنید. این قدم مهم را فراموش نکنید و با خود و نیازهایتان صادق باشید.

چه زمان تصمیم دارید سرمایه­گذاری و مشارکت را متوقف و از پس­اندازهایتان استفاده کنید؟

اگر در حال سرمایه­گذاری و بیشتر کردن اندوخته­های خود هستید، تعیین کنید تا چه زمان قصد پس­انداز و سرمایه­گذاری دارید؟ برای پول­های خود چه برنامه­ای دارید و چطور و کی قرار است از آن­ها استفاده کنید؟

برای سرمایه­گذاری چه مقدار ریسک را حاضرید به جان بخرید؟

ریسک کردن اگر با اصول و به درستی انجام شود، می­تواند بسیار سودآور باشد. پس برای ریسک کردن ترس نداشته باشید و حتما با تحقیق و دانش کافی انجام دهید. قبل از آن به خوبی از کاری که قصد انجامش را دارید اطلاعات کسب کنید، سپس مشخص کنید چقدر حاضر هستید خطر کنید و با چه مقدار از ریسک راحت هستید؟!

قصد دارید چه مقدار پول برای بعد از ترک زندگی به جا بزارید؟

خیلی از افراد این کار را به زمان پیری واگذار می­کنند. تصمیم بگیرید که بعد از ترک زندگی قرار است ثروتتان به چه کسانی واگذار شود و در مورد آن شفاف­سازی کنید.

خلاصه کلام: با برنامه­ریزی می­توان در زندگی آسایش و سازش رو متعادل کرد و در نتیجه یک سری از اهداف در سمت خواسته­ها و یک سری هم در سمت نیازها قرار خواهد گرفت. اگر قصد دارید زندگی خود را تغییر دهید و به موفقیت مالی برسید، روشن و دقیق برنامه­ریزی مالی را انجام دهید و درباره خواسته­ها و اهداف خودتان به خوبی فکر و تصمیم­گیری کنید.

هدفمند و متمرکز باشید

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *