با چه معیاری موفقیت خودمان را اندازه­ گیری کنیم؟

­­اکثر مردم تمایل دارند تا میزان موفقیت خودشان را تعیین کنند. موفقیت برای افراد مختلف معنا و تعاریف مختلفی دارد و نمی­توان برای همه معیار یکسانی را در نظر گرفت. با این وجود، شاید بتوانیم با در نظر گرفتن یک سری مشخصه و معیارهای شخصی، تا حدودی به پاسخ برسیم.

برای تعیین میزان موفقیت، ابتدا باید اهداف­مان را مشخص کنیم!

زمانی­ که افراد ایده و هدف­هایی را برای خود تعیین می­کنند، انتظار موفقیت و رضایت را دارند. به همین دلیل، بعد از تعیین اهداف، به این فکر کنید که موفقیت برایتان ممکن است به چه شکل باشد و چه معنا و مفهومی دارد.

برای مثال اگر از یک مشاور درباره معیار اندازه­گیری موفقیت­اش بپرسید، ممکن است براساس تعداد مراجعین، میزان رضایت مشتریان و رضایتی که از خودش دارد و … موفقیت­اش را اندازه­گیری کند.

به طور کلی، برای سنجش موفقیت شغلی افراد، اولین چیزی که در نظر گرفته می­شود، میزان درآمدش می­باشد. چرا؟ چون هیچ کسب­و­کاری بدون سود و درآمد دوام ندارد!

برای سنجش موفقیت، در قدم اول اهداف اولیه­ خودتان را بیاورید و نسبت به معیارهایی که زمان هدف­گذاری یادداشت کردید، نتیجه را تعیین کنید! ممکن است شما زمان هدف­گذاری انتظار نتیجه­ای را داشتید که هنوز به آن دست پیدا نکردید، یا حتی معنای موفقیت در حال حاضر برایتان تغییر کرده باشد! با این وجود مجدد معنا و تعریف جدید را برای خودتان بنویسید و براساس معیار عمومی و انتظارات شخصی موفقیت­تان را ارزیابی کنید.

خلاصه کلام: افراد به اهداف شغلی خودشان نخواهند رسید، تا زمانی­که آن­ها را شناسایی و نتایج احتمالی را بررسی نکنند.

هدفمند و متمرکز باشید

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *